نگاهی بر قطارهای باری هوشمند چین-اروپا نگاهی بر قطارهای باری هوشمند چین-اروپا

 | تاریخ ارسال: 1403/1/29 | 

نگاهی بر قطارهای باری هوشمند چین-اروپا

قطار پرسرعت راه‌آهن چین، یک شبکه قطار باری بین‌المللی گسترده است که از کشورهای شریک چین (یک کمربند یک راه) و اروپا راه می‌گذرد و امکانات جدیدی را برای تجارت مشترک و پایدار ارائه می‌دهد. این شبکه حمل‌ونقل علاوه‌بر احیای شکوفایی جاده ابریشم، به‌عنوان ابزاری حیاتی برای گسترش همکاری و پویایی اقتصادی در سراسر اوراسیا و فراتر از آن، عمل می‌کند. پس از یک دهه تلاش‌های نوآورانه، پروژه یک کمربند یک راه، ۱۲۰ شهر در چین را با ۲۱۹ شهر در ۲۵ کشور اروپایی متصل می‌کند و تا پایان فوریه، بیش از ۸۵ هزار سفر را انجام داده است. از ژانویه تا فوریه سال جاری، با بازگشایی مسیرهای جدید و اتصال شیان، چونگ‌چینگ و یی‌وو در چین به تفلیس، باکو و استانبول، نزدیک به ۳ هزار سفر بین‌قاره‌ای با بهره‌گیری از ۱۸ قطار ثبت شده است که در مجموع ۳۱۷ هزار کانتینر کالا جابجا شده که نشان‌دهنده افزایش ۹ درصدی در تعداد سفرها و افزایش ۱۰ درصدی در حجم بار نسبت به سال گذشته است. چین روابط تجاری خود را با آسیای مرکزی و اروپا تقویت کرده است. محصولات اروپایی بیشتر و بیشتر وارد زندگی مردم چین شده است، درحالی‌که محصولات چینی نیز در اروپا محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند؛ تاکنون، این سرویس در مجموع بیش از ۵۰ هزار نوع کالا را به مناطق مرتبط تحویل داده است. برخلاف مسیرهای دریایی که مستعد دزدی دریایی، شرایط نامساعد جوی و تنش‌های ژئوپلیتیکی هستند، کانال زمینی قطار باری چین-اروپا جایگزینی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر ارائه می‌دهد تا جریان انتقال کالاها را تضمین کند و ثبات اقتصادی جهانی به ارمغان آورد. با نگاهی به آینده، کاوش مسیرهای بین‌المللی جدید و گسترش شبکه قطار سریع‌السیر چین-اروپا به یک نظام توسعه نوآورانه با تمرکز بر ارتقای برنامه‌های کاربردی فناوری اطلاعات، دیجیتال‌سازی و توسعه زیرساخت‌های هوشمند نیاز دارد. با ورود جهان به عصر هوش‌مصنوعی این راه‌آهن چین می‌تواند از این حوزه برای بهینه‌سازی عملیات آماد (لجستیک)، بهبود برنامه‌ریزی و ارتقای تعمیر و نگهداری قطارها استفاده کند تا خدمات خود را با کارایی و پایداری بیشتری ارائه کند.

منبع: دیده بان فناوری

دفعات مشاهده: 16 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

ساخت پهپاد با الهام از سوسک برای کاوش در جنگل‌ها ساخت پهپاد با الهام از سوسک برای کاوش در جنگل‌ها

 | تاریخ ارسال: 1403/1/29 | 

ساخت پهپاد با الهام از سوسک برای کاوش در جنگل‌ها

محققان موسسه فناوری فدرال زوریخ در سوئیس، موفق به ساخت یک پهپاد با الهام از ساختار بدن سوسک شده‌اند که می‌تواند برای بازرسی در مناطق جنگلی استفاده شود. نظارت بر محیط‌زیست در مناطق با پوشش گیاهی متراکم یک چالش بزرگ برای محققان است، زیرا اگرچه می‌توان شاخ و برگ‌ها را به صورت جداگانه نمونه‌برداری و بررسی کرد، اما اغلب امکان ورود به مناطق متراکم وجود ندارد. در مناطق مذکور، تعداد شاخ و برگ گیاهان زیاد است و انعطاف‌پذیری آن‌ها هنگام عبور پهپاد، باعث لرزش آن شده و داده‌های مناسب جمع‌آوری نمی‌شود. محققان برای مقابله با این چالش، از ساختار بدن سوسک الهام گرفته‌اند که دارای یک ساختار ساده و متشکل از موادی با اصطکاک اندک است و می‌تواند شاخه‌های با برگ و بدون برگ را کنار بزند و مسیر خود را طی کند. گفتنی‌ست پهپاد مذکور به هوش فضایی (spatial intelligence) نیز مجهز شده است و قابلیت بازخورد لمسی دارد تا بتواند هنگام تماس با محیط اطراف خود، واکنش نشان دهد.

دفعات مشاهده: 16 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

جذب سرمایه‌ی ۲۰ میلیون دلاری توسط شرکت تاکسی هوایی چینی جذب سرمایه‌ی ۲۰ میلیون دلاری توسط شرکت تاکسی هوایی چینی

 | تاریخ ارسال: 1403/1/29 | 

جذب سرمایه‌ی ۲۰ میلیون دلاری توسط شرکت تاکسی هوایی چینی

شرکت تاکسی هوایی تی‌کَب تِک (TCab Tech)، مستقر در شانگهای، از جذب ۲۰ میلیون دلار سرمایه در قالب سری A و از طریق صندوق سرمایه‌گذاری راهبردی خبر داد که قرار است صرف جهش تجاری‌سازی محصول و گسترش بازار خود به خاورمیانه شود. گفتنی‌ست که در سال‌های اخیر، تقاضای تاکسی هوایی برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل، نه تنها در چین، بلکه در مناطقی همچون جنوب‌شرق و غرب آسیا (خاورمیانه) و کشورهای کمربند و راه به شدت بالا رفته است. شرکت تی‌کب، سازنده‌ی یک نوع هواپیمای برقی عمودپرواز به نام E۲۰ است که با برد ۲۰۰ کیلومتر و سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت، ظرفیت جابجایی ۴ مسافر و یک خلبان را دارد. با بکارگیری این پرنده، فاصله‌ی شهر سوجو تا شانگهای تنها در ۲۰ دقیقه طی می‌شود که یک چهارم زمان سفر زمینی بوده و به‌علاوه از ایمنی بالاتر و خطر (ریسک) کمتری نیز برخوردار است. اندازه‌ی بازار حمل‌ونقل هوایی کم‌ارتفاع در چین، به رقم ۵۰۰ میلیارد یوان (۷۰ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۳ رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰، به ۴ برابر افزایش یابد.

منبع: خبررسان دیده بان فناوری

دفعات مشاهده: 13 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

ترانزیت خارجی از مسیر ایران به ۱۷.۸ میلیون تن رسید ترانزیت خارجی از مسیر ایران به ۱۷.۸ میلیون تن رسید

 | تاریخ ارسال: 1403/1/20 | 
گمرک ایران اعلام کرد؛
ترانزیت خارجی از مسیر ایران به ۱۷.۸ میلیون تن رسید/ رشد ۳۶.۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در سال ۱۴۰۲

به گزارش شادا، به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در سال ۱۴۰۲ از مبدا گمرک منطقه ویژه شهید رجایی به میزان ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار تن انجام گرفت که ۹/۳۶ درصد نسبت به ماقبل رشد نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، پس از گمرک منطقه ویژه شهید رجایی، گمرکات پرویزخان و باشماق به ترتیب با ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تن و یک میلیون و ۹۳۸ هزار تن در بین گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی بیشترین میزان ترانزیت خارجی را به خود اختصاص دادند.

این گزارش حاکیست، در سال ۱۴۰۲ ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویزخان ۳۶۸ درصد و از مبدا گمرک باشماق ۵۷ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، گمرک بازرگان با انجام تشریفات ترانزیت خارجی یک میلیون و ۱۸۸ هزار تن، گمرک سرخس با ۷۲۳ هزار تن، بیله‌سوار با ۶۷۴ هزار تن، آستارا با ۵۴۹ هزار تن، جلفا با ۵۴۲ هزار تن، بندر لنگه با ۴۸۲ هزار تن و گمرک منطقه ویژه اقتصادی آستارا با ۴۵۶ هزار تن در بین گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی در رده های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

شایان ذکر است، حدود ۸۸ درصد از ترانزیت خارجی از مسیر ایران در سال ۱۴۰۲ از مبدا ۱۰ گمرک فوق الذکر بوده است.
منبع: وزارت امور اقتصاد و دارایی


دفعات مشاهده: 38 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

پنجمین دوره رویداد «مشاوره به کسب‌وکار» 8 اسفند برگزار می‌شود پنجمین دوره رویداد «مشاوره به کسب‌وکار» ۸ اسفند برگزار می‌شود

 | تاریخ ارسال: 1402/12/2 | 

پنجمین دوره رویداد «مشاوره به کسب‌وکار» ۸ اسفند برگزار می‌شود


 

پنجمین دوره از مجموعه رویدادهای «مشاوره به کسب‌وکار» با موضوع توانمندسازی و تاب‌آوری کسب‌وکارها با همکاری معاونت کسب‌وکار اتاق ایران و همراهی فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار ایران و با مشارکت علمی انجمن مشاوران مدیریت ایران سه‌شنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در اتاق ایران برگزار می‌شود.

این رویداد ملی به منظور ارائه راهکارهای عملی غلبه بر چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۳ به همراه میزهای تخصصی مشاوره توسط مشاوران صاحب نام کشور برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت نام رایگان و محدود و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق وب‌سایت رویداد و یا شماره تلفن دبیرخانه مجموعه رویدادهای مشاوره به کسب‌وکار ۰۹۱۰۵۰۵۹۹۸۴، اقدام کنند.


دفعات مشاهده: 128 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

اتفاقات دریای سرخ و باز هم فرصت لجستیکی از دست رفته ایران

 | تاریخ ارسال: 1402/10/19 | 
ایران بازنده ی جنگ کریدورها

دفعات مشاهده: 217 بار   |   دفعات چاپ: 36 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کاهش زمان‌ حمل بار روسیه به بندرعباس ‌به ۲۰ روز/ رشد ‌۳۰ درصدی ترانزیت ایران کاهش زمان‌ حمل بار روسیه به بندرعباس ‌به ۲۰ روز/ رشد ‌۳۰ درصدی ترانزیت ایران

 | تاریخ ارسال: 1402/9/25 | 

کاهش زمان‌ حمل بار روسیه به بندرعباس ‌به ۲۰ روز/ رشد ‌۳۰ درصدی ترانزیت ایران

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد بیش از ۳۰ درصدی ترانزیت کشور گفت: ایران به عنوان کشور ایمن در نظام کریدوری منطقه باید زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای افزایش ترانزیت را ارتقا دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ‌مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه‌های راهداری این استان، به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی کودک کش به مردم غزه اشاره و کشتار کودکان و مردم بی پناه را محکوم کرد.

ایفای نقش کریدوری ایران در منطقه با رشد بیش از ۳۰ درصدی ترانزیت 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه رشد بیش از ۳۰ درصدی ترانزیت را رقم نوید بخشی دانست و گفت: این رشد نشان می‌دهد کشور مهیای پذیرایی از نقش کریدوری و گذرگاهی می‌شود و باید در کنار فراهم کردن زیرساخت‌های راه و راه آهن، نرم افزارها نیز برای سهولت تردد ارتقا یابد که موجب عبور و مرور بهتر ماشین‌ها و کامیون‌ها، ناوگان ریلی از پایانه‌های مرزی، گمرکات سبز و ... می‌شود.

وی افزود: بخش زیادی از تحقق رشد ترانزیت بر دوش همکاران راهداری است و افزایش ترانزیت اثر مستقیم در توسعه اقتصاد کشور دارد.

کاهش زمان‌ حمل بار روسیه به بندرعباس از ۴۹ روز به ۲۰ روز

بذرپاش به جلسه طولانی برگزار شده با رییس جمهور روسیه و اعلام افزایش آمار ترانزیت از طریق ایران از سوی دولت آن کشور اشاره کرد و افزود: رئیس راه آهن روسیه از اقدامات انجام شده در خصوص سهولت تردد و افزایش حجم و همچنین کاهش مدت زمان حمل بار روسیه تا بندر عباس از ۴۹ روز به ۲۰ روز از طریق ایران تشکر کرد.

وی افزود: البته مقرر شد با تشکیل کمیته مشترک دو کشور، نقاط مواصلاتی و گره‌های مسیر ترانزیتی بررسی شود تا این زمان باز هم کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران یک کشور امن در نظام کریدوری منطقه است، گفت: باید روان‌سازی جریان جابه‌جایی کالا از طریق ایران بیش از پیش افزایش یابد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بهره برداری از کنارگذر شمالی کرج به عنوان پر ترافیک‌ترین معبر که حدود ۱۳ استان از این‌ مسیر متاثر خواهند شد، اتفاق خوبی است و امروز بخش زیادی از این مسیر به طول ۷.۶ کیلومتر زیر بار ترافیک رفت و به بهره‌برداری رسی و تا پایان سال آینده یا دهه فجر این محور اصلی تکمیل می‌شود.

وی همچنین از عملیات جهادی انجام شده در بازگشایی محور چالوس در مدت زمان کوتاه ۱۹ روزه قدردانی کرد و گفت: بر اساس برآورد فراجا این عملیات حدود ۳ یا ۴ ماه زمان نیاز داشت.

بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر در استان البرز تکمیل شد

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به پروژه‌های استان البرز در حوزه مسکن اشاره کرد و توضیح داد: در شهر مهستان (هشتگرد) حدود ۷ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر از ۱۵ سال گذشته باقی مانده بود که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد آن با تحویل‌های امروز به اتمام رسید.

به گفته بذرپاش حدود ۳ هزار واحد دیگر باقی مانده که تا پایان سال بخش زیادی از آن‌ها تکمیل و تحویل می‌شود. 

وی تاکید کرد: همچنین خدمات روبنایی مثل محورهای مواصلاتی درون شهری، مدرسه، روشنایی معابر، فضای سبز و ... نیز همواره در شهرهای جدید در حال احداث و آماده سازی است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:امروز بیش از ۴ هزار مسکن در حوزه‌های بافت فرسوده، خانه‌های روستایی، نهضت ملی مسکن و مسکن مهر استان البرز افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت مسکن‌های ما باید روز به روز بیشتر شود، از خداوند متعال توفیق خدمتگزاری بیشتر به مردم را خواستار شد و گفت: در این مسیر اگر جان خود را هم از دست دهیم، توفیق است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه به طور متوسط در سال ۱.۵ میلیون خودرو شماره گذاری و به حجم ترددهای جاده‌ای اضافه می‌شود، گفت: با توجه به افزایش ترافیک و تردد، حجم وظایف و خدمات ما نیز افزایش می‌یابد.


منبع: https://tn.ai/۳۰۰۳۱۸۱

دفعات مشاهده: 246 بار   |   دفعات چاپ: 33 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته پستکس راه اندازی شد مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته پستکس راه اندازی شد

 | تاریخ ارسال: 1402/9/22 | 

مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته پستکس راه اندازی شد

مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته پستکس در تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۲ با اخذ مجوز از مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته تحت نظارت وزارت ارتباطات و کسب پروانه خانه خلاق پست و لجستیک پیشرفته افتتاح و راه اندازی شد.
منبع : ایرنا

 

دفعات مشاهده: 341 بار   |   دفعات چاپ: 36 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

نکاتی درموردایجاد سیستم حمل و نقل دقیق و ضرورت هوشمندسازی لجستیکی نکاتی درموردایجاد سیستم حمل و نقل دقیق و ضرورت هوشمندسازی لجستیکی

 | تاریخ ارسال: 1402/9/22 | 

نکاتی درموردایجاد سیستم حمل و نقل دقیق و ضرورت هوشمندسازی لجستیکی

رحمان قره باش *: ایجاد سیستم حمل و نقل هماهنگ و دقیق، لازمه توسعه مسیرهای ترانزیتی کشور است. کارشناسان حمل و نقل معتقد هستند برای تقویت مسیرهای ترانزیتی کشور باید نظام حمل و نقل را بازتعریف کرده و سطح هماهنگی‌ها را در این حوزه افزایش داد.

یکی از نقاط ضعف سیستم حمل و نقل ایران آن است که ۹۰ درصد سیستم حمل و نقل جاده‌ای در ایران خودمالک بوده و این امر موجب اختلال در نظم و بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل شده است.

آنچه که در ترانزیت اهمیت بالایی دارد آن است که در ابتدا باید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام عاجل انجام شود. مؤلفه مهم دیگر در ترانزیت و حمل نقل موضوع زمان و هزینه است که در بخش هزینه به دلیل خودمالکی بودن، سیستم لجستیک کشور قادر به رقابت با سایر کشورها نیست. ولی از نظر زمان شرایط نسبتاً قابل قبولی در بنادر به ویژه بنادر جنوبی حاکم است و مشکل خاصی در ترخیص بارگیری کالا مشاهده نمی‌شود.

زمان ورود کالا به کشور، وارد چرخه گمرک شده و اخذ پروانه گمرکی و برگه سبز گمرکی و ترخیص کالا خود بخشی از روند لجستیک محسوب می‌شود.

منظور از لجستیک چیست؟

لجستیک مفهومی است که در یک تعریف ساده این گونه بیان می‌شود: «مدیریت فرآیند جمع آوری، ذخیره و انتقال منابع (یا کالا) از نقطه مبدأ به مقصد»؛ در حقیقت لجستیک بخشی از زنجیره تأمین است که وظیفه جابجایی یک مرسوله و رساندن آن به دست گیرنده نهایی را برعهده دارد.

پشتیبانی بخشی از کسب و کار و تجارت یک محصول است که مشتری آن را نمی بیند و متوجه آن نمی‌شود و این یکی از مهم‌ترین بخش‌های روند کاری تولیدکننده و یا وارده کننده است. اگر یک تولیدکننده که با زحمت و تلاش بسیار محصولی را با کیفیت بالا تولید کند و یا یک تاجر قصد دارد محصولی را با همه مشکلات و سختی وارد کشور کند، نتوانند یک شرکت خدماتی لجستیک وظیفه شناس استفاده کنند به طور واضح و به جد فعالیت خود را به هدر می‌دهند.

انواع فرایندهای لجستیک خدمات و پشتیبانی برای یک محصول تولیدی با یک محصول وارداتی تا حدود زیادی شبیه یکدیگر است. خدمات حمل و نقل، انبارداری و بیمه بخش اصلی تشکیل دهنده انواع لجستیک است.

ضرورت هوشمندسازی لجستیک

در عصر فناوری اطلاعات و پیشرفت اینترنت، هوشمندسازی لجستیک ضروری است. هوشمندسازی به معنای بهره گیری از ابزارها و تکنیک‌های فنی و اطلاعاتی برای مدیریت صحیح امور و تسهیل فعالیت‌ها ارتقا و اصلاح سبک زندگی، شتاب بخشیدن به اجرای دقیق و حرفه‌ای تر امور، کاهش مصرف انرژی و بهره برداری حداکثری از خدمات حوزه فناوری اطلاعات در راستای ارتقا شاخص‌های زندگی فردی و اجتماعی است.

هرچه اعمال این سیستم‌ها دقیق‌تر و به نمونه‌های انسانی نزدیک تر باشد هوشمندتر قلمداد می‌شود.

بهبود کارایی و بهره وری، صرفه جویی در هزینه‌ها، افزایش در امنیت، استفاده هوشمند از داده‌ها، حذف نیروی انسانی از مزایایی هوشمندسازی است.

اهمیت هوشمندسازی تقریباً بر هیچکس پوشیده نیست و همه سیاست مداران و مدیران به دنبال ترویج آن در جامعه هدف خود هستند. افزایش هزینه نیروی کار و بازدهی پایین و احتمال بروز خطاهای انسانی بعضاً جبران ناپذیر، بسیاری از مدیران و کارفرمایان را برای بکارگیری سیستم‌های هوشمند متقاعد کرده است.

حمل و نقل هوشمند را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: ۱- زیرساخت‌های عمومی ۲- صنعت خودرو. این دو بخش وقتی هوشمند می‌شوند که سنسورهای شبکه و وسایل قرار می‌گیرند تا اهداف مدیریت و کنترل از راه دور، ایمنی و کارایی را تحقق بخشند تقاطع شلوغ شهری به تصویر کشیده شود، عابران پیاده سعی کنند از آنجا عبور کنند که چراغ‌های خیابان جریان ترافیک را تنظیم کنند. اما در سیستم‌های حمل و نقل سنتی، چراغ‌های خیابان یا از طریق تایمز، صفحات تحت فشار در زیر جاده یا دکمه‌های عابر پیاده در حاشیه رانده می‌شوند، رانندگان سوار بر وسایل نقلیه به سختی سعی می‌کنند خود را به مقصد برسانند.

مهم‌ترین مؤلفه‌های هوشمندسازی لجستیک شامل: ۱- نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل، ۲- آموزش رانندگان در مورد هوشمندسازی، ۳- آموزش مردم در مورد هوشمندسازی از طریق رسانه‌های عمومی، ۴- آموزش دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش در مورد هوشمندسازی، ۵- آماده سازی سازمان راهداری در تهیه و نصب زیرساخت‌های هوشمندسازی با همکاری راهنمایی و رانندگی سایر نهادهای ذیربط، ۶- اعمال سیاست خروج از خودمالکی ناوگان‌های حمل و نقل و یا حداقل کم کردن نسبت سهمی آنها است.

نتیجه گیری

این مقاله پیرو سیاست‌های اداره کل راهداری استان گلستان در رابطه با هوشمندسازی حمل و نقل و لجستیک تهیه شده، امیدوارم با تلاش مدیران و کارشناس سازمان راهداری زیرساخت لازم تهیه تا زمینه رشد و توسعه استان فراهم شود.

لازم به ذکر است سهم استان گلستان از هزار و ۴۳۲ شرکت حمل و نقل بین المللی در ایران ۱۹ شرکت فعال است که می‌توان در زمینه به روزرسانی ناوگان حمل و نقل و ارتقای سطح هوشمندی حمل و نقل سیاستگذاری و برنامه ریزی اجرایی کرد.

* نایب رئیس انجمن صنفی حمل و نقل بین المللی استان گلستان
منبع: خبرگزاری مهر


 

دفعات مشاهده: 315 بار   |   دفعات چاپ: 39 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

برجسته‌سازی نقش لجستیک در حمل‌ونقل با جذب دانش‌بنیان‌ها برجسته‌سازی نقش لجستیک در حمل‌ونقل با جذب دانش‌بنیان‌ها

 | تاریخ ارسال: 1402/9/7 | 

برجسته‌سازی نقش لجستیک در حمل‌ونقل با جذب دانش‌بنیان‌ها


دفعات مشاهده: 218 بار   |   دفعات چاپ: 40 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

لزوم بهره گیری از تکنولوژی های جدید در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک لزوم بهره گیری از تکنولوژی های جدید در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک

 | تاریخ ارسال: 1402/9/7 | 

لزوم بهره گیری از تکنولوژی های جدید در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک

گیتی آنلاین_ محمود لیائی به همراه مهدی مقصودی مدیر پروژه انتقال سایت تجزیه و مبادلات و لجستیک پست کشور به منظور انتقال تجربیات دو کشور در فرایندهای پستی نوین با مدیرعامل پست کره جنوبی دیدار کرد.

بنابراین گزارش مدیرعامل پست کره ضمن خوش آمد گویی به نمایندگان ایران به ارائه گزارشی از وضعیت ترافیک و در آمد پست کره در سال گذشته و توضیحاتی در خصوص فضای رقابتی پست و سیاستگذاری های موجود پرداخت.

بهره گیری از هوش مصنوعی در حوزه امنیت و ایمنی پست به منظور صیانت از مرسولات و جلوگیری از آسیب دیدگی های احتمالی و همچنین در حوزه تجارت الکترونیک و لجستیک توسط پست کره جنوبی، از دیگر مباحث مطرح شده توسط وی بود که مورد استقبال نمایندگان پست ایران قرار گرفت.

لیائی در این نشست توضیحاتی در خصوص سیستم کدگذاری در ایران و سامانه جی نف ارائه داد و خواستار همکاری پست کره جنوبی با پست ایران در راستای گسترش حوزه تجارت الکترونیک دو کشور شد.

راه اندازی سامانه مشترک تجارت الکترونیک جهت خرید اینترنتی از فروشگاه‌های دو کشور، برگزاری نمایشگاه مشترک تمبر؛ چاپ تمبر مشترک، تسهیل ارتباط بین پست ایران با اپراتورهای دولتی و خصوصی پست کره جنوبی و بررسی راه‌های افزایش ترافیک پستی بین دو کشوراز دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.


منبع: https://gitionline.ir/?p=۳۶۶۱۲

دفعات مشاهده: 197 بار   |   دفعات چاپ: 32 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

ایران؛ سرزمین فرصت های لجستیکی و ترانزیتی ایران؛ سرزمین فرصت های لجستیکی و ترانزیتی

 | تاریخ ارسال: 1402/8/17 | 
ایران؛ سرزمین فرصت های لجستیکی و ترانزیتی
 

دفعات مشاهده: 243 بار   |   دفعات چاپ: 49 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

آمار تجارت ایران با اعضای شانگهای اعلام شد آمار تجارت ایران با اعضای شانگهای اعلام شد

 | تاریخ ارسال: 1402/8/14 | 

آمار تجارت ایران با اعضای شانگهای اعلام شد


دفعات مشاهده: 307 بار   |   دفعات چاپ: 59 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

رشد ۲۲ درصدی ترانزیت در هفت ماه نخست امسال‌ رشد ۲۲ درصدی ترانزیت در هفت ماه نخست امسال‌

 | تاریخ ارسال: 1402/8/14 | 

رشد ۲۲ درصدی ترانزیت در هفت ماه نخست امسال‌


دفعات مشاهده: 206 بار   |   دفعات چاپ: 49 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

خزر؛ بستری مهم برای تجارت ایران و روسیه خزر؛ بستری مهم برای تجارت ایران و روسیه

 | تاریخ ارسال: 1402/8/7 | 
خزر؛ بستری مهم برای تجارت ایران و روسیه

دفعات مشاهده: 159 بار   |   دفعات چاپ: 53 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

قرارداد 10 میلیارد دلاری شهر هوشمند نئوم با شرکت دانمارکی؛ راه حل مشکل لجستیک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری شهر هوشمند نئوم با شرکت دانمارکی؛ راه حل مشکل لجستیک

 | تاریخ ارسال: 1402/8/7 | 
قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری شهر هوشمند نئوم با شرکت دانمارکی
راه حل مشکل لجستیک پیدا شد

دفعات مشاهده: 128 بار   |   دفعات چاپ: 53 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

دومین جلسه شورای سیاستگذاری نهمین کنفرانس لجستیک و زنجیره تامین برگزار گردید.

 | تاریخ ارسال: 1402/8/2 | 
دومین جلسه شورای سیاستگذاری نهمین کنفرانس لجستیک و زنجیره تامین روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ برگزار گردید.
 

دفعات مشاهده: 154 بار   |   دفعات چاپ: 59 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

ارتقاء بهره‌وری حمل و نقل با وضع ۵ هزار تومان مالیات بر هر لیتر گازوئیل

 | تاریخ ارسال: 1402/7/29 | 

ارتقاء بهره‌وری حمل و نقل با وضع ۵ هزار تومان مالیات بر هر لیتر گازوئیل


دفعات مشاهده: 130 بار   |   دفعات چاپ: 59 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

وزارت راه و شهرسازی دستگاه سیاستگذار لجستیک غیرنظامی می‌شود

 | تاریخ ارسال: 1402/7/25 | 

با تصویب مجلس، وزارت راه و شهرسازی دستگاه سیاستگذار لجستیک غیرنظامی می‌شود


دفعات مشاهده: 161 بار   |   دفعات چاپ: 72 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

تقدیر انجمن لجستیک ایران از ایران خودرو

 | تاریخ ارسال: 1402/7/23 | 
طی نشستی که شنبه گذشــته  ۱۵مهرماه در دفتر مدیریت طرح جامع و تحول لجســتیک ایران خــودرو برگزار شــد،
دبیران علمی و اجرایی انجمن لجســتیک ایران با اهدای لــوح تقدیر، از معاون مهندســی ســازمان و سیســتمها
و جمعی از مدیران لجســتیک ایران خودرو قدردانی کردند



دفعات مشاهده: 159 بار   |   دفعات چاپ: 75 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن لجستیک ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | Iran logistics society

Designed & Developed by : Yektaweb