[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن تماس با ما ثبت نام ::
بخش‌های اصلی
معرفی انجمن::
مؤسسین انجمن::
هیأت مدیره فعلی::
اعضای حقوقی انجمن::
عضویت در انجمن::
اخبار لجستیکی روز::
مطالب و مقالات علمی::
مراکز انجمن::
آموزش::
فراخوان::
همایشهای علمی::
وبینارها::
اعضای حقیقی انجمن::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: پنجمین نمایشگاه صنعت بسته بندی، چاپ و فرآوری
:: توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند اتصال بنادر به ریل است
:: تجارت، سناریوی مناقشه گذرگاه میانی قفقاز
:: افزایش مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری با عمان
:: تضعیف جایگاه ایران در کریدورهای بین المللی
:: تحلیل تحولات اخیر ایران و منطقه از نگاه لجستیک تجاری - تقابل آمریکا و چین
:: اتصال ریلی ایران به غرب آسیا و مدیترانه از طریق راه‌ آهن شلمچه بصره
:: ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر امام ‌به ۴۵ میلیون تن افزایش یافت/ کاهش ۵۰ درصدی زمان تخلیه کالا از کشتی‌ها
:: ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران راه‌اندازی شد
:: هزینه لجستیک ۱۳ درصد در قیمت نهایی مواد خوراکی سهم دارد
:: زمان و لجستیک در جنگ به ضرر اوکراین پیش می‌رود
:: ایران و آذربایجان خواهان رفع تنشهای تجاری و اقتصادی هستند
:: تراکم شهری و مصرف انرژی
:: توسعه رابطه با کشورهای خلیج‌فارس؛ شاه‌کلید رشد تجارت ایران-عربستان
:: ۷۰ درصد تجارت کشور با ۵ کشور هند، چین، امارات، ترکیه و عراق انجام می‌شود.
:: بررسی اهمیت لجستیک تجاری یا لجستیک کسب و کار
:: آفریقا سکوی پرتاب کالاهای ایرانی به شبکه جهانی
:: *افزایش ۳۳ درصدی مجموع عملکرد ترانزیت نفتی و غیرنفتی*
:: وزیر راه و شهرسازی: تقاضا برای هواپیما ۵ برابر ظرفیت ناوگان است*
:: فعال‌سازی کریدور شرق ثروت چند میلیارد دلاری برای کشور ایجاد می‌کند
..
کنفرانس
 
..
:: پنجمین نمایشگاه صنعت بسته بندی، چاپ و فرآوری ::
 | تاریخ ارسال: 1402/7/5 | 
پنجمین نمایشگاه صنعت بسته بندی، چاپ و فرآوری از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ مهر ماه سال ۱۴۰۲
دفعات مشاهده: 5 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند اتصال بنادر به ریل است ::
 | تاریخ ارسال: 1402/7/4 | 
مدیر لجستیک شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل دریایی و تخلیه و بارگیری بنادر به نقطه تعادل و مطلوبی رسیده‌ایم، گفت: توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ریلی و اتصال بنادر به ریل است.
دفعات مشاهده: 5 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: تجارت، سناریوی مناقشه گذرگاه میانی قفقاز ::
 | تاریخ ارسال: 1402/7/4 | 
از آنجایی که عبور کالاهای ترانزیتی از روسیه و بلاروس به اروپا بسیار پیچیده می‌شود، «کریدور میانی» ناگهان به جایگزینی مناسب برای شرکت‌های لجستیک اروپایی و چینی تبدیل می‌شود.
دفعات مشاهده: 4 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: افزایش مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری با عمان ::
 | تاریخ ارسال: 1402/7/4 | 
راهبری برنامه جامع لجستیک کشور عمان (SOLS) و راهبری ترمینال‌های بندری بنادر سویق، سلطان قابوس، دقم، صحار و مدیریت بندر خشک خزایین عمان توسط گروه لجستیکی ASYAD انجام می‌شود.
دفعات مشاهده: 5 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: تجارت، سناریوی مناقشه گذرگاه میانی قفقاز ::
 | تاریخ ارسال: 1402/7/4 | 
تجارت، سناریوی مناقشه گذرگاه میانی قفقاز
https://imna.ir/x۷RJH


از آنجایی که عبور کالاهای ترانزیتی از روسیه و بلاروس به اروپا بسیار پیچیده می‌شود، «کریدور میانی» ناگهان به جایگزینی مناسب برای شرکت‌های لجستیک اروپایی و چینی تبدیل می‌شود.

خبرگزاری ایمنا؛ مهرداد حاجی زاده فلاح، کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی نوشت: روابط روسیه و غرب تأثیر منفی بر مسیرهای عرضه از آسیا به اروپا از طریق روسیه گذاشته است. سیاستمداران، کارشناسان، اقتصاددانان و شرکت‌های حمل و نقل شروع به جست و جو برای اتصالات حمل و نقل جایگزین برای ادامه حرکت بار بین آسیا و اروپا کردند. شاید مهمترین مسیر مورد بحث «کریدور میانی» باشد که تجارت بین چین و اروپا را از طریق قزاقستان، دریای خزر، قفقاز جنوبی-دریای سیاه یا قفقاز جنوبی ترکیه در نظر می‌گیرد.
ایده «کریدور میانی» از سال ۲۰۱۳ به عنوان یک مسیر بالقوه اضافی در طرح «کمربند و جاده» چین در جریان بوده است. اولین گام در هفتم نوامبر ۲۰۱۳ برداشته شد، زمانی که به عنوان بخشی از دومین مجمع تجارت بین المللی حمل و نقل و لجستیک «جاده ابریشم جدید» در آستانه، رهبران JSC «شرکت ملی» قزاقستان، CJSC «راه آهن آذربایجان» و JSC «راه آهن گرجستان»، توافق نامه‌ای را برای ایجاد کمیته هماهنگی برای توسعه مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر امضا کردند. در فوریه ۲۰۱۴، کمیته هماهنگی توسعه مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر به منظور افزایش جریان کالا به مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر تشکیل شد.
دو سال بعد، در دسامبر ۲۰۱۶، در چارچوب این برنامه، چندین پروژه زیرساختی از جمله راه آهن باکو- تفلیس-قارص که در اکتبر ۲۰۱۷ افتتاح شد. همچنین نوسازی و توسعه بندر تجارت دریایی بین‌المللی باکو و ایجاد منطقه آزاد اقتصادی آلات نیز محقق شده است. در آذربایجان بندر تجارت دریایی بین المللی باکو در حال حاضر توسعه یافته‌ترین سازه در شهرک آلات است. این ظرفیت تا ۱۵ میلیون تن بار شامل ۱۰۰۰۰ واحد بیست معادل  (TEU) را دارد. این بندر در نهایت قادر به جابجایی ۲۵ میلیون تن محموله از جمله ۵۰۰۰۰۰ TEU خواهد بود.
با این حال، علی‌رغم همه این سرمایه‌گذاری‌ها، بسیاری تردید داشتند که «کریدور میانی» بتواند با حمل کالاهای چینی به اروپا از طریق مسیر قزاقستان روسیه، بلاروس رقابت کند. این موضوع بسیار پیچیده بود و عبور محموله از طریق خطوط راه آهن و دریایی، عبور از بسیاری از مرزهای ایالتی با مقررات گمرکی مختلف را در نظر می‌گرفت. به نظر می‌رسید که «کریدور میانی» همیشه نقشی فرعی در پشت مسیر روسیه- قزاقستان- بلاروس داشته باشد. با این حال، جنگ در اوکراین به طور قابل توجهی زنجیره تأمین از طریق خشکی اوراسیا را تحت تأثیر قرار داد.
از آنجایی که عبور کالاهای ترانزیتی از روسیه / بلاروس به اروپا بسیار پیچیده می‌شود، «کریدور میانی» ناگهان به جایگزینی مناسب برای شرکت‌های لجستیک اروپایی و چینی تبدیل می‌شود. از سال ۲۰۲۲، توسعه «کریدور میانی» به یکی از موضوعات مهم در مذاکرات اتحادیه اروپا با آذربایجان و جمهوری‌های آسیای مرکزی به‌ویژه قزاقستان تبدیل شده است. اتحادیه اروپا بر این مسیر تاکید زیادی دارد و آن را راهی برای تقویت روابط اقتصادی خود با چین می‌داند. چین همچنین با دور زدن روسیه، اوکراین و بلاروس متأثر از درگیری، با علاقه فزاینده به «کریدور میانی» به عنوان یک مسیر جایگزین و قابل دوام برای رسیدن به اروپا نگاه کرد.
تمرکز اولیه بر توسعه زیرساخت‌ها در طول این مسیر جدید، از جمله ایجاد گذرگاه‌های مرزی جدید، ارتقا بنادر و راه‌آهن موجود، یا ساختن گذرگاه‌های جدید بوده است. با این حال، یک جنبه مهم در بحث‌های جاری درباره راه اندازی «کریدور میانی» وجود ندارد - ژئوپلیتیک و ثبات قفقاز جنوبی به عنوان مسیر اصلی ترانزیتی برای کریدور جدید. ثبات منطقه‌ای نقش تعیین کننده‌ای در اجرای پروژه خواهد داشت. هیچ شرکت بین المللی حمل و نقل، لجستیک یا بیمه با اجرای حمل و نقل بار در مقیاس بزرگ از طریق منطقه ناپایدار موافقت نخواهد کرد.
در این زمینه، مذاکرات جاری بین ارمنستان و آذربایجان برای امضای معاهده صلح و یافتن راهکاری بلندمدت برای مناقشه آرتساخ «قره باغ کوهستانی» به طور قابل توجهی بر موفقیت احتمالی «کریدور میانی» تأثیر خواهد گذاشت. پس از جنگ ۲۰۲۰ آرتساخ، منطقه با افزایش نقش ترکیه، آذربایجان قوی‌تر و تضعیف ارمنستان با توازن قوای جدیدی مواجه شد. جنگ در اوکراین تمرکز روسیه را از منطقه تغییر داده و ترکیه و آذربایجان را در سیاست خود تهاجمی‌تر کرده است. در همین حال، در حالی که ارمنستان با دیپلماسی اجباری آذربایجان دست و پنجه نرم می‌کند و در معرض تهدید دائمی تهاجم نظامی جدید قرار دارد، وضعیت در آرتساخ هر روز بدتر می‌شود و جمعیت ارمنی منطقه را به مرز قحطی واقعی می‌رساند.
آذربایجان می‌خواهد ارمنستان را مجبور به امضای کاپیتولاسیون کند و اکثریت ارمنی‌ها را از آرتساخ بیرون کند و ارمنی‌های کمی در آنجا زندگی کنند و از آنها به عنوان ویترینی استفاده کند تا به جامعه جهانی ثابت کند که آذربایجان کشوری بردبار است که به حقوق اقلیت‌های قومی احترام می‌گذارد.
برخی از خارج از منطقه ممکن است بر این باور باشند که این دستورالعملی برای ثبات طولانی مدت است و به مفهوم "بدون مردم، بدون مشکل" فکر می‌کند. با این حال، این یک منطق تحریف شده است. ارمنستان واقعاً ضعیف است، جمعیت هنوز از ضربه روحی ناشی از جنگ ۲۰۲۰ می‌گذرد و بسیاری از یک جنگ جدید می‌ترسند.
با این وجود، این شرایط برای همیشه ادامه نخواهد داشت. هر وقت شروع به تغییر کرد، اگر حل و فصل مناقشه منجر به ارمن زدایی بالفعل آرتساخ و نفوذ اقتصادی آذربایجان و ترکیه به ارمنستان شود، ارمنیان داخل و خارج ارمنستان به دنبال انتقام خواهند بود. بنابراین، اگر ارمنستان مجبور به امضای کاپیتولاسیون شود، حتی اگر آن را «توافقنامه صلح» بنامند، با این حال مسیری برای بی ثباتی طولانی مدت منطقه‌ای و جنگی دیگر بین ارمنستان و آذربایجان در آینده خواهد بود که قطعاً در طولانی مدت، تأثیر منفی خواهد گذاشت. راه اندازی «کریدور میانی» صرف نظر از اینکه این کریدور فقط از مسیر آذربایجان-گرجستان عبور کند یا از مسیر آذربایجان-ارمنستان، مفید خواهد بود. بنابراین، کشور های دیگر، به «کریدور میانی» به عنوان یک پروژه ژئواستراتژیک بلندمدت که چین را به اروپا متصل می‌کند، نگاه می کنند.

 
دفعات مشاهده: 0 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند اتصال بنادر به ریل است ::
 | تاریخ ارسال: 1402/7/4 | 
توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند اتصال بنادر به ریل است
https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-۲۶۱۳۶۸
مدیر لجستیک شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل دریایی و تخلیه و بارگیری بنادر به نقطه تعادل و مطلوبی رسیده‌ایم، گفت: توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ریلی و اتصال بنادر به ریل است.


تین نیوز
مدیر لجستیک شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل دریایی و تخلیه و بارگیری بنادر به نقطه تعادل و مطلوبی رسیده‌ایم، گفت: توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ریلی و اتصال بنادر به ریل است.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی طالبی با تأکید بر لزوم تأمین منافع ملی و تسهیل گری در حوزه حمل و نقل دریایی، اظهار کرد: توجه هر چه بیشتر به حمل‌ونقل دریایی باید بیش از هر زمان دیگری مدنظر قرار گیرد و بنادر به عنوان محل تقاطع حمل‌ونقل دریایی با حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
باید به بهترین شکل از ظرفیت دریایی و بندری استفاده کنیم
وی ادامه داد: عملکرد حمل و نقل جاده‌ای معادل ۵۰۰ میلیون تن و عملکرد حمل‌ونقل ریلی کمتر از ۵۰ میلیون تن است و سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم به بهترین شکل از ظرفیت بنادر کشور استفاده کنیم.
مدیر لجستیک شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اتصال بنادر کشور به ریل یک ضرورت بسیار مهم است، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی به منظور توسعه حمل‌ونقل دریایی مسئله ای انکارناپذیر است و در صورت اتصال بنادر به ریل و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به طور حتم بهبود وضعیت حمل‌ونقل دریایی کشور خواهیم بود.
توجه هرچه بیشتر به نقش کریدور شمال-جنوب
طالبی با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل دریایی و تخلیه و بارگیری در بنادر کشور به تعادل مطلوب رسیده‌ایم، اظهار کرد: باید به نقش کریدور شمال-جنوب بیش از پیش اهمیت دهیم و با اختصاص سهم بیشتری از حمل و نقل کالا به این کریدور، شاهد فعالیت مؤثر کریدو-شمال جنوب باشیم.
وی با تأکید بر اینکه باید با منابع ملی و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی به توسعه کریدور شمال-جنوب توجه جدی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در راستای توسعه کریدور شمال-جنوب باید با برنامه‌ریزی بخش‌های مختلف بتوانیم شاهد عبور و ترانزیت بار از این کریدور باشیم و بتوانیم از نقش بنادر و حمل و نقل دریایی کشور از انتقال بار به بهترین شکل استفاده کنیم.

 
دفعات مشاهده: 0 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: اتصال ریلی ایران به غرب آسیا و مدیترانه از طریق راه‌ آهن شلمچه بصره ::
 | تاریخ ارسال: 1402/6/12 | 
در حوزه کریدورهای شمال به جنوب فعالیت های جدی آغاز شده و خبرهای خوبی هم در پیش داریم، فعال تر کردن گذرگاه شرق به غرب در دستور کارمان قرار دارد.
دفعات مشاهده: 20 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر امام ‌به ۴۵ میلیون تن افزایش یافت/ کاهش ۵۰ درصدی زمان تخلیه کالا از کشتی‌ها ::
 | تاریخ ارسال: 1402/6/8 | 
وزیر راه‌ و شهرسازی ضمن افتتاح انبارهای غلات مکانیزه در مجتمع بندری امام خمینی(ره) گفت: با افتتاح این انبارها زمان تخلیه کالا از کشتی‌ها، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.
دفعات مشاهده: 19 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران راه‌اندازی شد ::
 | تاریخ ارسال: 1402/6/8 | 
بعدازظهر امروز و با حضور وزیر صمت، ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران به بهره‌برداری رسید.
دفعات مشاهده: 20 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: هزینه لجستیک ۱۳ درصد در قیمت نهایی مواد خوراکی سهم دارد ::
 | تاریخ ارسال: 1402/6/8 | 
محمدحسن ملک ثابت مدیر یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی سهم لجستیک (آماد) شامل هزینه‌های حمل و نقل، از قیمت نهایی این محصولات را به طور میانگین ۱۳ درصد عنوان کرد و افزود: توسعه خطوط آهن می‌تواند نقش موثری در کاهش هزینه‌های حمل و نقل و به دنبال آن کاهش هزینه‌های تولید ایفا کند.
دفعات مشاهده: 18 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: ایران و آذربایجان خواهان رفع تنشهای تجاری و اقتصادی هستند ::
 | تاریخ ارسال: 1402/6/7 | 
رئیس پیشین کمسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران تصریح کرد:
دفعات مشاهده: 21 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: توسعه رابطه با کشورهای خلیج‌فارس؛ شاه‌کلید رشد تجارت ایران-عربستان ::
 | تاریخ ارسال: 1402/6/7 | 
تقویت احتمال اتصال ریلی دوکشور
دفعات مشاهده: 19 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: ۷۰ درصد تجارت کشور با ۵ کشور هند، چین، امارات، ترکیه و عراق انجام می‌شود. ::
 | تاریخ ارسال: 1402/5/24 | 
رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت
دفعات مشاهده: 29 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: آفریقا سکوی پرتاب کالاهای ایرانی به شبکه جهانی ::
 | تاریخ ارسال: 1402/5/21 | 
 عزم ایران برای ورود به بازار ۶۰۰میلیارد دلاری آفریقا
دفعات مشاهده: 26 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: *افزایش ۳۳ درصدی مجموع عملکرد ترانزیت نفتی و غیرنفتی* ::
 | تاریخ ارسال: 1402/5/21 | 
روند رو به رشد شاخص ترانزیت کشور در تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل
دفعات مشاهده: 23 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: وزیر راه و شهرسازی: تقاضا برای هواپیما ۵ برابر ظرفیت ناوگان است* ::
 | تاریخ ارسال: 1402/5/15 | 
🔹تقاضا ۵ برابر عرضه در حمل‌ونقل هوایی است.
🔹باید همه زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم و همین امسال تعداد قابل توجهی به ناوگان هوایی اضافه می‌شود.
🔹روزانه در کشور ۱۲۰۰ پرواز انجام می‌شود و بیش از ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
دفعات مشاهده: 39 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: فعال‌سازی کریدور شرق ثروت چند میلیارد دلاری برای کشور ایجاد می‌کند ::
 | تاریخ ارسال: 1402/5/10 | 
دفعات مشاهده: 33 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: توسعه حمل و نقل چندوجهی فناورانه برای جهش ترانزیتی ایران ::
 | تاریخ ارسال: 1402/5/10 | 
دفعات مشاهده: 54 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: ستاد ملی ترانزیت به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود / ::
 | تاریخ ارسال: 1402/5/10 | 
میزان ترانزیت بار تا انتهای برنامه هفتم توسعه به ۵۰ میلیون تن می رسد
دفعات مشاهده: 42 بار   |   دفعات چاپ: 10 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازنگری مطالعات پهنه بندی مراکز لجستیک در دستور کار وزارت راه ::
 | تاریخ ارسال: 1402/5/3 | 
معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از بررسی مکان یابی مرکز لجستیک کرمانشاه و دهکده‌های لجستیک قزوین و زاهدان و تصویب گام‌های اجرایی بعدی جهت پیشبرد این طرح‌ها خبر داد
دفعات مشاهده: 41 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
انجمن لجستیک ایران Iran logistics society
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 133 queries by YEKTAWEB 4570