| تاریخ ارسال: 1402/7/23 |
محرک های سازمان ها برای حرکت به سمت مدیریت فرایند
دکتر مهدی فتح الله- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
.jpg)
رشد و توسعه کسب و کارها در دنیای کنونی از الگوهای مبتنی بر سرمایه های فیزیکی به الگوهای مبتنی بر سرمایه های دانشی و فناوری، ظرفیت های سیستمی و مدیرریتی و دیگر زیر ساخت های نرم تحول یافته تا جایی که امروز بقاء و تعالی کسب و کارها در گرو خلق جریان ارزش پایدار، بیشتر و سریع تر از سایر رقبا است.
بر این اساس عوامل و دلایل متعددی در کسب و کارها به عنوان پیشران و محرک توجه به نظام های مدیریت فرایندی نقش آفرینی می کند که از نظر بنده محرک های اصلی عبارتند از :
- نیاز سازمان ها به تحول، انعطاف، یکپارچگی، پاسخگویی و تعالی کسب و کار، بهتر و سریع تر از رقبا
- کاربردی سازی دانش و فناوری برای تحقق اهداف کسب و کار با نهادینه سازی داده محوری و فرایند محوری
- ثروت آفرینی، ارتقای بهره وری، ایجاد و توسعه مزیت های رقابتی و خلق مستمر جریان ارزش پایدار
- مدیریت مخاطرات و پیچیدگی های سازمانی، ایجاد شفافیت، مدیریت ارتباطات و تعاملات درونی و بیرونی و اعمال انضباط کاری و عملیاتی
دکتر مهدی فتح الله- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
.jpg)
رشد و توسعه کسب و کارها در دنیای کنونی از الگوهای مبتنی بر سرمایه های فیزیکی به الگوهای مبتنی بر سرمایه های دانشی و فناوری، ظرفیت های سیستمی و مدیرریتی و دیگر زیر ساخت های نرم تحول یافته تا جایی که امروز بقاء و تعالی کسب و کارها در گرو خلق جریان ارزش پایدار، بیشتر و سریع تر از سایر رقبا است.
بر این اساس عوامل و دلایل متعددی در کسب و کارها به عنوان پیشران و محرک توجه به نظام های مدیریت فرایندی نقش آفرینی می کند که از نظر بنده محرک های اصلی عبارتند از :
- نیاز سازمان ها به تحول، انعطاف، یکپارچگی، پاسخگویی و تعالی کسب و کار، بهتر و سریع تر از رقبا
- کاربردی سازی دانش و فناوری برای تحقق اهداف کسب و کار با نهادینه سازی داده محوری و فرایند محوری
- ثروت آفرینی، ارتقای بهره وری، ایجاد و توسعه مزیت های رقابتی و خلق مستمر جریان ارزش پایدار
- مدیریت مخاطرات و پیچیدگی های سازمانی، ایجاد شفافیت، مدیریت ارتباطات و تعاملات درونی و بیرونی و اعمال انضباط کاری و عملیاتی
مطالب مشابه
دفعات مشاهده: 60 بار |
دفعات چاپ: 28 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر