[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن تماس با ما ثبت نام ::
بخش‌های اصلی
معرفی انجمن::
مؤسسین انجمن::
هیأت مدیره فعلی::
اعضای حقوقی انجمن::
عضویت در انجمن::
اخبار لجستیکی روز::
مطالب و مقالات علمی::
مراکز انجمن::
آموزش::
فراخوان::
همایشهای علمی::
وبینارها::
اعضای حقیقی انجمن::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: پنجمین نمایشگاه صنعت بسته بندی، چاپ و فرآوری
:: توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند اتصال بنادر به ریل است
:: تجارت، سناریوی مناقشه گذرگاه میانی قفقاز
:: افزایش مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری با عمان
:: تضعیف جایگاه ایران در کریدورهای بین المللی
:: تحلیل تحولات اخیر ایران و منطقه از نگاه لجستیک تجاری - تقابل آمریکا و چین
:: اتصال ریلی ایران به غرب آسیا و مدیترانه از طریق راه‌ آهن شلمچه بصره
:: ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر امام ‌به ۴۵ میلیون تن افزایش یافت/ کاهش ۵۰ درصدی زمان تخلیه کالا از کشتی‌ها
:: ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران راه‌اندازی شد
:: هزینه لجستیک ۱۳ درصد در قیمت نهایی مواد خوراکی سهم دارد
:: زمان و لجستیک در جنگ به ضرر اوکراین پیش می‌رود
:: ایران و آذربایجان خواهان رفع تنشهای تجاری و اقتصادی هستند
:: تراکم شهری و مصرف انرژی
:: توسعه رابطه با کشورهای خلیج‌فارس؛ شاه‌کلید رشد تجارت ایران-عربستان
:: ۷۰ درصد تجارت کشور با ۵ کشور هند، چین، امارات، ترکیه و عراق انجام می‌شود.
:: بررسی اهمیت لجستیک تجاری یا لجستیک کسب و کار
:: آفریقا سکوی پرتاب کالاهای ایرانی به شبکه جهانی
:: *افزایش ۳۳ درصدی مجموع عملکرد ترانزیت نفتی و غیرنفتی*
:: وزیر راه و شهرسازی: تقاضا برای هواپیما ۵ برابر ظرفیت ناوگان است*
:: فعال‌سازی کریدور شرق ثروت چند میلیارد دلاری برای کشور ایجاد می‌کند
..
کنفرانس
 
..
:: تضعیف جایگاه ایران در کریدورهای بین المللی ::
 | تاریخ ارسال: 1402/6/26 | 
کشور ایران با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی و قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی شمالجنوب و شرق غرب از مزیت بالقوه ای برخوردار است و برای بسیاری از کشورهای جهان اهمیت و جایگاه ویژه ای به لحاظ ترانزیتی دارد و بدون شک می تواند نقش پررنگی در تبادلات کالا بین کشورهای عضو در کریدورها داشته باشد.
در این راستا، برای تبیین بیشتر نقش سیاستگذاران در عملیاتی کردن بهتر کریدورهای بین المللی میتوان به: تدوین برنامه راهبردی توسعه مسیرهای ترانزیتی مبتنی بر نقاط قوت و ضعف، افزایش تعاملات میان نهادهای درگیر در توسعه ترانزیت، همکاری و تعامل با کشورهای ذینفع در یک کریدور،بررسی رقابتپذیری مسیرهای ترانزیتی ایران در راهگذرهای بین المللی، رقابتی کردن کریدور دریایی چابهار، به کارگیری شیوه های بازاریابی نوین در راستای معرفی مزیت های ترانزیتی کالا و ایجاد شرکت های معتبر چندمنظوره در سطح بینالمللی اشاره کرد.

 
ادامه ی مطلب را می توانید در این پیوند( مقاله ) مطالعه نمایید

 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 13 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن لجستیک ایران Iran logistics society
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4570