توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند اتصال بنادر به ریل است

 | تاریخ ارسال: 1402/7/4 | 
توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند اتصال بنادر به ریل است

مدیر لجستیک شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل دریایی و تخلیه و بارگیری بنادر به نقطه تعادل و مطلوبی رسیده‌ایم، گفت: توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ریلی و اتصال بنادر به ریل است.


تین نیوز
مدیر لجستیک شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل دریایی و تخلیه و بارگیری بنادر به نقطه تعادل و مطلوبی رسیده‌ایم، گفت: توسعه حمل‌ونقل دریایی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ریلی و اتصال بنادر به ریل است.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی طالبی با تأکید بر لزوم تأمین منافع ملی و تسهیل گری در حوزه حمل و نقل دریایی، اظهار کرد: توجه هر چه بیشتر به حمل‌ونقل دریایی باید بیش از هر زمان دیگری مدنظر قرار گیرد و بنادر به عنوان محل تقاطع حمل‌ونقل دریایی با حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
باید به بهترین شکل از ظرفیت دریایی و بندری استفاده کنیم
وی ادامه داد: عملکرد حمل و نقل جاده‌ای معادل ۵۰۰ میلیون تن و عملکرد حمل‌ونقل ریلی کمتر از ۵۰ میلیون تن است و سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم به بهترین شکل از ظرفیت بنادر کشور استفاده کنیم.
مدیر لجستیک شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اتصال بنادر کشور به ریل یک ضرورت بسیار مهم است، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی به منظور توسعه حمل‌ونقل دریایی مسئله ای انکارناپذیر است و در صورت اتصال بنادر به ریل و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به طور حتم بهبود وضعیت حمل‌ونقل دریایی کشور خواهیم بود.
توجه هرچه بیشتر به نقش کریدور شمال-جنوب
طالبی با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل دریایی و تخلیه و بارگیری در بنادر کشور به تعادل مطلوب رسیده‌ایم، اظهار کرد: باید به نقش کریدور شمال-جنوب بیش از پیش اهمیت دهیم و با اختصاص سهم بیشتری از حمل و نقل کالا به این کریدور، شاهد فعالیت مؤثر کریدو-شمال جنوب باشیم.
وی با تأکید بر اینکه باید با منابع ملی و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی به توسعه کریدور شمال-جنوب توجه جدی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در راستای توسعه کریدور شمال-جنوب باید با برنامه‌ریزی بخش‌های مختلف بتوانیم شاهد عبور و ترانزیت بار از این کریدور باشیم و بتوانیم از نقش بنادر و حمل و نقل دریایی کشور از انتقال بار به بهترین شکل استفاده کنیم.

 
 منبع

https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-۲۶۱۳۶۸
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 140 بار   |   دفعات چاپ: 64 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن لجستیک ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | Iran logistics society

Designed & Developed by : Yektaweb